ეკლესიაში ქცევისათვის
|
სამწუხაროდ, ეკლესიაში მორიდებით ქცევას მიჩვეულნი არა ვართ და რაც უფრო უარესია, არა თუ ერისკაცნი, არამედ თვით სამღვდელოთა, ეკლესიის მსახურთაც არ იციან ეკლესიაში ჯეროვნად მოქცევა. ისინი რომ ტაძარში ყოველთვის კრძალვით იდგნენ, ერისკაცებიც აუცილებლად ისწავლიდნენ მათგან კრძალვით დგომას წირვა-ლოცვაზე.
|
Attachments:
ყოვლადწმიდა ღვთისმშობლის სასწაულთმოქმედი ხატი ტრიხერუსა ანუ სამხელიანი
|
ისტორია ღვთისმშობლის პატიოსანი ხატისა, რომელსაც ტრიხერუსა (სამხელიანი) ეწოდება, მჭიდროდ უკავშირდება ხატთაყვანიცემის დიდი ქომაგისა და ქრისტიანული ჰიმნოგრაფიის თვალსაჩინო წარმოამადგენლის, იოანე დამასკელის სახელს.
წმიდა იოანე 676 წელს დაიბადა დამასკოში, ქრისტიანულ ოჯახში. მამამისს დამასკოს ხალიფას კარზე დიდი თანამდებობა ეჭირა, რასაც მარჯვედ იყენებდა ქრისტიანების მფარველობისათვის.
|
Attachments:
წმინდა სინოდის სხდომის ოქმი
|
საქართველოს საპატრიარქომ წმინდა სინოდის დღევანდელი სხდომის ოქმი გაავრცელა, რომელსაც უცვლელად გთავაზობთ სხდომის თავმჯდომარე - ილია II - სრულიად საქართველოს კათოლიკოს- პატრიარქი სხდომის მდივანი - გრიგოლი (ბერბიჭაშვილი) - ფოთისა და ხობის მიტროპოლიტი სხდომის თანამდივნები - ნიკოლოზი (ფაჩუაშვილი) - ახალქალაქისა და კუმურდოს მიტროპოლიტი საბა (გიგიბერია) - ხონისა და სამტრედიის მიტროპოლიტი სინოდის სხდომას ესწრებოდნენ:
|
Attachments:
თაყვანისცემა ღმრთისა
|
მაცხოვარი გვასწავლის, რომ სულ არს ღმერთი და მას თაყვანი სულითა და ჭეშმარიტებით უნდა ვცეთ. წარმართების თაყვანისცემა მხოლოდ ხორციელი იყო, რადგან უხილავი ღმრთის არსებობა არ იცოდნენ, თაყვანს სცემდნენ მათ, რადსაც თვალით ხედავდნენ; მზეს, მთვარეს, ვარსკვლავებს...…მაცხოვარმა გვასწავლა, რომ ღმერთი არის სული უხილავი და ამდენად მისი თაყვანისცემაცა და მსახურებაც სულიერი უნდა იყოს. ეს იმას ნიშნავს, რომ ადამიანი ღმერთს თაყვანს თავისი კეთილი სულით –
|
Attachments:
დიდმოწამე და მკურნალი პანტელეიმონი (+305)
|
დიდმოწამე და მკურნალი პანტელეიმონი დაიბადა ქალაქ ნიკომიდიაში დიდებული და გავლენიანი წარმართის, „მეფის თანამეინახის", ევსტორგიოსისა და კეთილმსახური ქრისტიანი ქალის, ევბულას ოჯახში. ახალშობილს პანტელეონი – „ყოვლად ლომი" დაარქვეს. დედა, რომელიც ჭეშმარიტი ღვთის სასოებით ზრდიდა შვილს, ადრე გარდაიცვალა, ხოლო მამამ წარმართული სარწმუნოების ერთგულება ჩაუნერგა ყრმას, „განსწავლა იგი სიბრძნესა და მწიგნობრობასა", შემდეგ კი სამკურნალო ხელოვნებაში დასაოსტატებლად მიაბარა ეფროსინეს – მკურნალთა მთავარს, რომელიც „ჰკურნებნ მეფესა და ყოველსა ერსა პალატისა მისისასა".
|
Attachments: |